0 Shares 174 Views

Principalele evenimente astronomice ale anului 2013

bizar Ian 02, 2013
0 175
Created with The GIMP

Principalele evenimente astronomice ale anului 2013 vor putea fi vazute cu ajutorul site-urilor specializate care vor transmite in direct imagini ale fenomenelor.

21 ianuarie: Conjunctie Luna-Jupiter

Luna va trece, aparent, extrem de aproape de planeta Jupiter, cea mai mare din sistemul nostru solar. Conjunctia lor va fi cea mai apropiata pana in anul 2026.

2-23 februarie: Mercur va putea fi vazut cel mai bine

Mercur va fi calatorit suficient de departe de soare pentru a fi vizibil pe cerul vestic, imediat dupa apus. Pe 8 februarie, Mercur se va afla la mai putin de 0,4 grade de planeta Marte, foarte putin stralucitoare.

10-24 martie: Aparitia cometei PANSTARRS

Cometa PANSTARRS, descoperita in iunie 2011 cu ajutorul telescopului Pan-STARRS 1 din Haleakala, Hawaii, va putea fi observata cel mai bine in aceasta perioada. Cometa se va apropia atunci cel mai mult de soare (la 45 de milioane de km) si de Pamant ( la 164 de milioane de km).

25 aprilie: Eclipsa partiala de Luna

Aceasta va fi o eclipsa partiala de Luna minora, intrucat doar 2% din diametrul Lunii se va afla in umbra Pamantului. Eclipsa va putea fi vazuta din Europa, Africa, Australia si mare parte din Asia.

9 mai: Eclipsa inelara de Soare

Eclipsa inelara de Soare, cunoscuta si drept „inelul de foc”, va putea fi observata in principal din Oceanul Pacific, dar si din nordul Australiei si din estul Papua Noua Guinee.

24-30 mai: Dansul planetelor

Mercur, Venus si Jupiter vor oferi un spectacol fascinant pe cer imediat dupa apus. Ele se vor invarti unele in jurul celorlalte, aparent, schimbandu-si pozitiile de la o seara la cealalta.

23 iunie: Cea mai mare Luna Plina din 2013, adica Superluna

12 august: Curentul de meteori Perseide

Perseidele sunt considerate cele mai frumoase ploi de stele, intrucat pot fi vazuti pana la 90 de meteori pe ora.

18 octombrie: Eclipsa de Luna in penumbra

76% din diametrul Lunii va fi scufundat in penumbra. Eclipsa va fi vazuta din Asia, Europa si Africa.

3 noiembrie: Eclipsa de Soare hibrida

O eclipsa solara rara, care se schimba dintr-una inelara intr-una totala, in zone diferite ale globului. In general, ea parte a fi o eclipsa totala, inelul de foc fiind foarte putin vizibil. Eclipsa va putea fi vazuta in Oceanul AtlanticInsulele Cape Verde, coasta de vest si centrul Africii.

Noiembrie – decembrie: Cometa ISON

Cometa ISON a fost descoperita abia pe 21 septembrie 2012 de catre doi astronomi amatori – Vitali Nevski din Belarus si de Artyom Novichonok din Rusia. Calculele orbitale arata ca cometa ISON va ajunge la mai putin de 1,2 milioane de km distanta de Soare, oferind un adevarat spectacol. Ea va putea fi vizibila chiar si in timpul zilei din emisfera de nord si ar pute fi cea mai observata cometa a tuturor timpurilor.

13-14 decembrie: Curentul de meteori Geminide

Astronomii spun ca Geminidele au devenit mai stralucitoare decat Perseidele, ceea ce inseamna ca vor oferi un spectacol pe cinste in 2013.

Sursa: rtv.net

You may be interested

Descoperirea despre armata de teracota care te va pune serios pe ganduri!
STIINTA
0 shares942 views

Descoperirea despre armata de teracota care te va pune serios pe ganduri!

Eusebiu Colompar - Oct 17, 2016

Noi descoperiri ar putea rescrie istoria Armatei de Teracota. Cei 8.000 de soldati de teracota care s-au pastrat in interiorul mormantului primului imparat…

Gadgetul care iti face casa buna cu vecinii. Poti sa dai cate gauri vrei
TEHNOLOGIE
0 shares718 views

Gadgetul care iti face casa buna cu vecinii. Poti sa dai cate gauri vrei

Eusebiu Colompar - Oct 17, 2016

Gadgetul care te salveaza cand vecinul foloseste bormasina la 7 dimineata. Aproape 3.000 de oameni au investit pentru ca acest gadget sa devina…

Cat de multa apa mai are Pamantul?
STIINTA
0 shares915 views

Cat de multa apa mai are Pamantul?

Eusebiu Colompar - Oct 17, 2016